wtorek, 11 września 2012

Promowanie PTP w wielu serwisach jednocześnie


Witajcie,

Dziś chciałem się z Wami podzielić kilkoma refleksjami z eksperymentu, który przeprowadziłem jakiś czas temu.

Eksperyment dotyczył badania skuteczności promowania PTP non-UV imperium reklamy podczas reklamowania się jednocześnie w kilku serwisach.

Do badań wybrałem 5 serwisów oferujących atrakcyjne stawki za reklamy:

  1. BestClick
  2. Biuro-reklamy
  3. Dukacik
  4. Profitads
  5. Sejfik

Na wykresie przedstawiam procent zaliczonych wyświetleń w każdym dniu eksperymentu:
Widoczne fazy:

  1. dni 1-6: wszystkie reklamy aktywne: widać wyraźne pogorszenie wyników BestClicka i Biura reklamy
  2. dzień 7: zatrzymałem emisje reklamy w  Sejfik, wyraźnie poprawia to zaliczalność Dukacika, BestClicka i Biura-reklamy
  3. dzień 9: kontrolnie wznowiłem emisje reklamy w  Sejfik, wynik dał się zaobserwować bardzo szybko, wszystkie serwisy notują gorszą zaliczalność.
  4. dzień 10:  Sejfik off, reszta od razu nabiera rozpędu, żeby zaobserwować czy jest to stały trend kontynuuje, aż do dnia 12.
  5. dni 12-13: Pakiet w Dukaciku został zrealizowany, kontrolnie włączyłem  Sejfik, tym razem reakcja nie była już tak spektakularna.
  6. dni 15-19: Zakończenie eksperymentu: pozwoliłem wszystkim serwisom zrealizować zamówienie do końca. 

Wnioski:

  1. Co za dużo to niezdrowo, jak mawiają od Eonów. Rynek PTC/PTR ma tą specyficzną cechę, że jeden użytkownik (jedno IP) bardzo żadko ogranicza się do jednego serwisu. Jeśli zależy nam na unikalnych wizytach na naszym PTP (a zależy nam zawsze) nie powinniśmy przekraczać 3 serwisów, w których się reklamujemy.
  2. Jeśli już decydujemy się na kilku promotorów, warto łączyć ze sobą kilka mniej popularnych serwisów, na powyższym wykresie widać niewiele kolizji między Dukacikiem a BestClickiem i Biurem.


Eksperyment byłby niepełny, bo nie tylko %zaliczeń nas interesuje, co warte byłoby promowanie na 100%, gdyby dzienne wejścia dało się policzyć na palcach ręki.. drwala.

Popatrzcie poniżej, ten wykres pokazuje ile konkretnie kredytek otrzymałem w każdym dniu eksperymentu, od każdego z emitujących serwisów:

Interesujące nieprawdaż? Wnioski tym razem wyciągnijcie sami.

pozdrawiam

m.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz